Bettie Bolks / Tangodansschool La Escuela

Cursus vrouwentechniek

in Groningen

Sinds juni 2020 volgde ik wekelijks de lessen vrouwentechniek van Maria Plazaola uit BsAs, waarin alle aspecten van tango voor de volger aan bod kwamen.

Deze lessen waren voor mij

een echte opsteker! Behalve

dat het een opfrisbeurt was,

leerde ik ook de nieuwste

ontwikkelingen wat betreft

de techniek voor vrouwen.

En daarmee kan jij nu

kennismaken in deze cursus!

Omdat we als volger voortdurend op één been staan, is het balans kunnen houden erg belangrijk, zodat we op eigen benen staan als we dansen, zonder te leunen op de leider.

Verder is het belangrijk dat we ons bewust zijn van hoe we ons lichaam gebruiken in alle denkbare bewegingen, die we als volger maken, zodat we ze natuurlijk en zonder inspanning kunnen dansen en daarmee onze dansplezier verhogen.

In de lessen nemen we hiervoor rustig de tijd, zodat we na het volgen van deze cursus(sen) zullen merken dat we steeds preciezer, eleganter en bewuster zijn gaan dansen.

Deze techniek is zowel voor salon-

dansers als voor milongueras!

In januari 2024 gaat ook de cursus  vrouwentechniek voor de achtste keer door, waarbij er een aantal dames al vanaf het begin meedoet. We krijgen er geen genoeg van en de resultaten spreken voor zich!

Je kunt je opgeven via een appje of mail: bettiebolks@hotmail.com

Er kunnen maximaal 8 volgers meedoen (dus geen paren). Wie het eerst komt, heeft een plek.

Maria Plazaola

Luis Rojas met Bettie Bolks